De Fibromassage is een massagevorm die stress en pijn vermindert en heeft een zeer positieve invloed op het slaappatroon en Uw zenuwgestel.
De behandeling is volledig afgestemd op de gevoelige plaatsen (tender points) op het lichaam en richt zich daarnaast op de gebieden welke specifiek worden aangegeven.
Fibromyalgie betekent letterlijk pijn in spieren en bindweefsel. De spieren hebben een hyper tonis en veroorzaken spierpijn en pijn bij de aanhechtings- en oorsprongsplaatsen van de spieren.
Fibromyalgie komt op dit moment naar schatting voor bij twee op de honderd volwassenen, vooral bij vrouwen. Dit chronische pijnsyndroom kan ook voorkomen bij kinderen, tieners, mannen en ouderen. Naast spierpijn, spierstijfheid en pijn in de gewrichtsaanhechtingen en pezen gaat het vaak gepaard met extreme vermoeidheid, hoofdpijn en migraine, slaapstoornissen, geheugenstoornis, concentratiestoornissen, allergieën, darmklachten, angsten en depressies en nog veel meer.
Doordat er steeds meer onderzoek gedaan wordt, komen we ook steeds meer te weten over deze aandoening.
Tot op heden dachten veel artsen dat fibromyalgie een imaginaire, puur psychologische aandoening was, maar baanbrekend onderzoek wijst uit dat de ziekte o.a. veroorzaakt wordt door een teveel aan zenuwvezels in de bloedvaten.

oververmoeidheid, angsten, depressies, allergieën, darmklachten en nog veel meer. De klachten treden op in het hele lichaam en niet perr definitie alleen in de gewrichten. dit kan behoorlijk hevig zijn en iemands leven beheersen.

Sommige mensen met fibromyalgie houden werken bewegen of sporten niet meer vol. Het verschijnsel als slaapproblemen, kan vermoeidheid het leven gaan bepalen. Gebrek aan nachtrust kan verder weer leiden tot depressie.

De meest voorkomende pijnplekken zijn:
Nek, schouders, rug, hoofd, benen, bekken, knieën.

Als gevolg van de klachten ontstaan:
Concentratieproblemen, vergeetachtigheid, somberheid, depressie, angst, twijfels, irritatie, boosheid.

Fibromyalgie massagetherapie wordt onderverdeeld in drie verschillende massages:

1. Het tot rust brengen van het zenuwgestel, waardoor er meer rust in het hele systeem komt. De diepere slaap wordt geactiveerd waardoor het lichaam nachts de mogelijkheid krijgt om beter uit te rusten, waarna het ochtend ritueel gemakkelijker opgestart kan worden.
  2. Tegen pijn in het algemeen
  3. Behandeling speciaal tegen hoofdpijn.

Daarbij wordt er advies gegeven over ontzuring van het lichaam, voedingsrichtlijnen, voeding supplementen advies speciaal voor de fibromyalgie.